Lasinen lapsuus voitti Olli-botilla luovan suunnittelun Vuoden huiput -kilpailussa kultaa. Olli-botti simuloi verkossa hädässä olevaa lasta tai nuorta, jonka alkoholia käyttävät vanhemmat riitelevät kovaan ääneen, ovat sammuneet tai jättäneet lapset yksin kotiin. Se keskustelee samaan tapaan kuin vastaavassa tilanteessa oleva lapsi voisi tehdä todellisuudessa.

Botin käyttäjä voi testata, miten hän itse reagoisi lapsen hätään. Useista tarinapoluista koostuva interaktiivinen kokemus on suunniteltu mahdollisimman realistiseksi. Olli-botti palkittiin Vuoden huiput -kilpailussa myös Jokerilla kokemuksellisen muotoilun sarjassa.

Palkintoperusteissa korostettiin simulaation tapaa tuoda tärkeä viesti esille vahvan emotionaalisen kokemuksen kautta.

Bottia on testattu tuhansia kertoja ja sitä käytetään myös osana sosiaalialan opetusta.
Käy testaamassa täällä, kuinka itse reagoisit lapsen avuntarpeeseen.
Olli-botti kehitettiin osana Lasisen lapsuuden #OleLuottoaikuinen-kampanjaa. Mukana kehitystyössä ja toteutuksessa olivat Dynamo & Son -mainostoimisto ja Ninchat-palvelu.